onsdag 5 november 2014

5. Hepp! Dagens boktips!



Joyce Carol Oates!

Alltså, denna kvinna. Hon har ett språk som är bara hennes eget och ett sätt att möblera om i händelseförloppet så att jag gång på gång häpnar och tänker "Jaha, var det här vi var i handlingen, ännu en gång". 

Hon skriver i boken Älskade syster om en familj där lillasystern/dottern, som är en upphöjd skridskoprinsessa trots den ringa åldern av 6 år, blir mördad i familjens egna hem. Hela historien är löst baserad på den verkliga händelsen då barnskönhetsdrottningen JonBenét Ramsey mördades 1996 i USA. Det verkliga mordet är ännu ej uppklarat och i den här boken ger Joyce Carol Oates ett tänkbart scenario och en tänkbar upplösning.

Jag har läst boken och läst om den och nu när jag håller i den kan jag tänka mig att läsa den ännu en gång. 

Så, hepp, dagens boktips. Den finns säkert på ett bibliotek nära dig om du inte vill köpa den. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar