tisdag 12 november 2013

Lulle








Lulle.

En kärlek för hela livet.

Lulle, min första nalle någonsin fick jag på min ettårsdag. 
Han är sydd av finaste nallegula fårskinn och hade som ny nästan en decimeterlång lurvig päls att gosa in sig i.

Det händer ibland att en nalle blir så älskad att den blir helt nedsliten och utnött.
Det hände med Lulle.
Lulle började vittra sönder av all kärlek och fick bli ihopsydd gång på gång där skinnet nästan förintats.

När jag blev större fick Lulle en hedersplats i bokhyllan för att inte försvinna helt. Men han slank alltid med ned i resväskan när det var dags för en resa. Därför är han berest och har varit bland annat i USA, Tyskland, Israel, Grekland och våra grannländer i Norden. Numera får han inte längre resa utan vilar stilla i en garderob och jag ler varje gång jag ser honom. Jag hanterar honom så lite som möjligt och hoppas han håller lika länge som jag gör. 

Min barndoms nalle. 

Nej förresten min nalle för livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar