söndag 17 november 2013

Kattfot



Den här trötta typen som ligger i soffan och trynar är ju trots sin lata attityd och sömniga utseende, en rätt skön typ. En ganska stor och bastant kisse med tanke på att han inte är 6 månader ens. En luns som halkar, trillar och inte riktigt kan bedöma avstånd eller hur högt och långt han måste hoppa. Men vila är han bra på.


När jag närmar mig med kameran sneglar han på mig med ett öga, mer behövs nog inte enligt honom, för jag är inget hot. Han är en riktig sötnos och när han vill leka beter han sig som en hund när han mer än gärna apporterar den lilla röda leksaksråttan gång på gång. Springa och hämta, trava tillbaks med råttan i munnen, släppa framför matte, vänta på att hon kastar den blöta råttan, glatt springa och hämta, trava tillbaks.




Tassarna är så bedårande rara med marsipanrosa trampdynor omgivna av vitaste luddpäls och när jag tittar så här nära och noga på tassarna vill jag bara äta upp dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar