onsdag 9 oktober 2013

Vad är det med mig och tiden?



Men vad är det frågan om? Vad är det med mig och tiden som visas på klockan? 
Nästan alltid, säger nästan alltid, när jag tittar på klockan är det samma siffror som upprepar sig. Va, va, va? 

Vaknar på morgonen och klockan är 07.07. Känner mig lite hungrig på dagen och tittar på klockan 11.11. Trött och riktigt seg på eftermiddagen, sneglar på klockan som är 17.17. Jättetrött och gäspar, får man gå och lägga sig snart tänker jag och ser att klockan är, jo såklart 22.22.

Om jag under dagen bara sådär i största allmänhet undrar vad klockan är så visar det sig nio gånger av tio att klockan är...ja troligen 08.08, 10.10, 13.13 eller 19.19.

Jag vet inte vad det beror på men det händer så ofta att jag verkligen börjat lägga märke till fenomenet och fundera på det. Det betyder säkert ingenting, eller allt, om man frågar en som är intresserad av numerologi. Får väl googla på det då.

(Jag vaknade i natt, stirrade ut i mörkret och konstaterade att det var väldigt mörkt och förmodligen mitt i natten, sneglade på väckarklockan och jodå, 03.03, såklart!)


2 kommentarer:

  1. Anonym19:14

    Mäkligt det där.. ett tag eller snarare under flera år..vaknade jag alltid på natten 03.15 (15.15 ;) ) ...varför..tror det hade med nåt andligt väsen då.
    Frida

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det så i nån skräckfilm, att huvudpersonen vaknar 03.15 varje natt och sen blir det spökerier och otäckheter. Jag vet inte vad jag ska tro om det här med att jag så ofta tittar på klockan när det är jämna siffror. Underligt.

    SvaraRadera