lördag 25 maj 2013

Mmmmossa

Mossa på trädstammarna är inte bra enligt trädgårdskännare och det står även i böcker om odling och trädgård. Så egentligen borde jag skrapa bort det här med stålborste och få barken ren men jag har inte hjärta att göra det. Det är ju inte så utbrett, mycket frisk stam kvar. Och när man tittar lite närmare får man se....



...att mossan ser ut som små rufsiga granar eller böljande sjögräs vid klippkanten till ett hav.




Dessutom är ju färgen så illande vackert grön att jag inte kan sluta titta. När jag stryker över mossan är den sammetslen. Mmmmm mossa.






Nej utbredningen av mossa är inte så omfattande. Den får vara kvar lite till. Däremot ska jag rensa bort all gräsmatta som tagit över i den lilla rabatten under trädet. Där ska det bara vara jord egentligen, med en liten stenkant runt, det syns inte så bra just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar